"Sobat MuhyuJasri yang baik hati,,, TERIMA KASIH TELAH MENGUNJUNGI BLOG INI...TULISKAN KOMENTAR SOBAT sebagai bukti telah berkunjung ke blog ini, mohon maaf atas segala kekurangan, mudah-mudahan bermanfaat dan dapat sobat2ku mengambil hikmah didalamnya......"... ^_^

Kamis, 14 Maret 2013

Ketika Hati Telah Memilih


Oleh  : Muhammad Yusrizal

Ketika aku mulai mengatakan
Aku telah jatuh hati terlalu dalam

Aku jatuh hati pada dia yang  tiada bersentuh
Aku jatuh hati pada dia yang  tiada berbayang
Aku jatuh hati pada dia yang  tiada bersuara
Aku jatuh hati pada dia yang tiada bersua
Aku jatuh hati pada dia yang hanya dari muka  buta

Ketika aku mulai mengatakan
Aku telah mencintai terlalu dalam

Aku mencintainya dari bait-bait singkatnya
Aku mencintainya dari lembut ramahnya
Bait demi bait dibalas seadanya 

Dalam senyum ku sendiri menatap layar
Membaca didalam hati penuh arti
Terlintas nuraninya anggun berseri

Aku bingung dengan hati mencari
Yang dekat tiada ternampak
Yang melintas tiada terlihat
Yang jauh malah melayang ke dalam mimpi
Bertemu entah bila
Bersua entah dimana
Namun hati telah memilih

Mustahil menggrogoti hati
Jauh membelah lautan
Datang entah diterima tiada pasti
Seonggok harapan terus mengisi
Walau tiada melihat nyata
Namun hati telah memilih

Ketika aku mulai mengatakan
Aku ingin hidup bersamamu membina istana
Sekalipun kau jauh terhampar menyusuri lautan
Aku berjanji terima segala kekurangan dan kelebihan
Sekalipun orang lain memandangmu hina

(pekanbaru, 2013)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar